klart.se

onsdag 26 december 2012

Annandag jul!
Tänk vad fort det går, svisss så är julen över. Så mycke förberedelser och plock av alla de slag. Ändå har vi tagit de väldigt lugnt i år. Jag jobbade till tre på julafton, när jag kom hem bjöd Anders på glögg och jag fick se det sista av kalle anka. Så gick vi och vilade en timme, så skönt.
I år har vi delat upp maten, dels för hans diabetes och dels för att överhuvudtaget må bra och kunna njuta. Så på julafton åt vi sill, lax och kallskuret, igår revbensspjäll och idag jansson, i morron blir det lutfisk. Till luncherna åker ju julmaten fram jag kan inte överleva om jag inte får dopp i gryta minst en gång om dagen, det bästa jag vet. Tänk om pappa levt vad vi skulle ha njutit över doppgrytan han och jag. Måste erkänna att i yngre dar ville jag nästan inte ha det, men nu.
 Flickorna vill naturligtvis visa upp sej för er.
Visst är de för goa mina flickor och ser ni Katt-ja bakom stolen.

Igår var snöslungan huvudperson. Det behövdes verkligen. Men nu är den mätt och står och rapar.

Idag kom jag på att det skulle bli en skogspromenad, kanske rundan genom storskogen. Men jag kom bara halvvägs. Skoterspår fanns det under men det blev till att pulsa krypa och rycka grenar. Små flickorna var så fulla i snöbollar så skulle de ta sej hem för egen maskin var det bara att vända.



Nu får det verkligen räcka med snö. Men visst är det vackert.

De fick ligga bundna i hallen en stund alla fyra sen tag jag upp dem i badkaret en och en. Så det blev ett nyårsbad också. Wilma ligger fortfarande under mitt täcke och sover och värmer sej.Jag tyckte att hon inte behövde tröjan idag -2,4 grader men hon skulle ha haft den ändå.
Nu ska jag skotta av balkongen , hinner jag sen blir det pälsvård annars får det vänta tills efter maten. Men på första plats står LADY OCH LUFSEN! Jag älskar den snutten och har aldrig sett hela filmen men idag blir det. Pojkarna vet nog att det blir att trilla en liten tår, det har de väntat på ända sen de var små varje jul och tyckt att jag varit väldigt löjlig. - Gråta för en köttbulles skull.

Jag hoppas att ni alla får en bra fortsättning!
Några dar till så tar nästa mathelg över förhoppnings vis utan smällare.
Kram.

2 kommentarer:

  1. Skönt att ni har haft en bra jul. Jag tycker faktiskt det är skönt när det blir vardag igen.
    Fina bilder på fina flickor och fin julgran.
    Hoppas ni får en lugn nyårsafton utan smällare.
    Kram

    SvaraRadera
  2. En skön jul ni haft och visst är det bra att dela upp all maten det mår alla bäst av.
    Fina bilder på era gulliga flickor <3!
    Ja nog är det bra när det blir vardag och rutinerna kommer igång igen.
    Håller med dig ang. snön det räcker gott och väl nu.
    Kramar till er alla från oss alla!

    SvaraRadera