klart.se

tisdag 1 januari 2013

Gott Nytt År!

Så är nyåret över för den här gången. Anders o jag har haft det lugnt och stilla. Ätit och druckit gott. Helt enkelt mått bra.
Tyvärr så måste ju folk klämma av en hel massa smällare men det gick bra ändå. Wilma och Onyx låg i mitt knä och tittade på tv och det är ju väldigt skönt att bli sådär småkliad. Iza och Visa bryr sej inte. Vi höll oss här hemma hela kvällen inga promenader, man vet ju inte vad man möter det kan bli en smällare i baken.
Idag ska vi bara lata oss, i morron börjar allvaret igen och nu får vi vänta till slutet av mars innan det blir någon långhelg.(Vad det där lät negativt.)
Har ni smakat svagdricka från Håberg? Så god !

Vi är kompisar vi.

Det har varit varmgrader och regnat så det är halt nåt så inivassen. Man går som man skulle ha gjort full sej. I och med att jag inte är nån vinter vän så hoppas jag att det vita eländet försvinner. Visst det är stampade jordgolv inne och det är mycke finare med snötäckta träd men ändå.
Nu ska jag leta fram kvällsmat, vad det nu kan bli.
Hoppas nya året startar bra för er alla!
Kram.

4 kommentarer:

  1. Skönt att ni haft det bra under nyårshelgen. Min Anders och jag hade också lugnt och skönt med god mat och gott i glaset.
    Nu har jag en vecka kvar av jullovet. Jag hoppas jag är frisk i morgon så jag kan göra allt jag har planderat att göra.
    God fortsättning på det nya året.
    Kram

    SvaraRadera
  2. Här blev det också gott på tallrikar och i glas.
    Jag har svårt att förstå det roliga med att smälla av raketer och smällare.
    Här dundrade det en del vid 20 tiden sen blev det mera runt 12-slaget.
    Men lurvisarna klarade av det bra vilket kändes skönt.
    Ha en god fortsättning på 2013.
    Kram!

    SvaraRadera
  3. God Fortsättning på nya året!! Hoppas ni får ha det bra och att mannens socker håller sig i schack!! Ta hand om varandra och hoppas vi ses under året!!
    Kramar från oss i Skeppmora!

    SvaraRadera
  4. God fortsättning på det nya året. Gick väldigt bra här i stugan under skjutandet med smällar under nyårsfirandet. Ingen blev särskilt rädd, som tur var. Skönt att det är över. Snart dax att sätta igång med agilityträning. Det blir ju lite träning i Björnidet ibland. Nu har husse bokat lite tider i den nya inomhushallen i Fagersta också - kul. Lääääängtar till att "ludvikasgladasvansar" snart startar rallylydnadskurser. Ska försöka vara först att anmäla till den, ha ha.
    Hoppas på ett händelserikt hundår - vov fr flocken i huset brevid

    SvaraRadera