klart.se

onsdag 27 juli 2011

Semester.

Så är det då äntligen dags för semester. Långa sköna morronpromenader utan att titta på klockan. Lägga sej en stund på dan och sova lite middag, underbart. Ta bilen och åka ut i skogen när jag har lust, det kan väl inte bli så mycke bättre.
Visst håller jag på att greja här hemma men det får ta den tid det tar jag ska hinna njuta också.

Vi tog oss för att kolla på stengubben en morron på hemvägen. Lite kul, de har lagt upp ett stnröse som en gubbe.

Blåmusslor till lunch, gudagott.

Nytvättade koppel och halsband.

Visst är den fin min Mårbackapelargon.

Bildbevis att jag inte bara latar mej.

Och så gräsklippning. Onyx har varit lite fundersam över gräsklipparen men nu bryr hon sej inte ett dugg. Jag får be henne flytta på sej ibland.

Grönsakslandet, vi har fått bladmögel på potatisen så hur det blir med den vet jag inte, för mycke regn.

Lite gott ska väl flickorna ha, godissök.

Försök att ta mej om du kan matte!

Nu väntar en ny härlig ledig dag. Jag ska göra undan lite målning nu på morronen så vi kan va ute och njuta av solen om den tittar fram.
Ha det bra.

3 kommentarer:

  1. Skönt för dig med semester, nu får du känna på hur jag har det :-).
    Bra med bildbevis så vi vet att du gör någon nytta.
    Det blir fint i köket, du är duktig du!!
    Ha ha ha... det såg ut som om du satt ut gräsklipparen på löplina :-).
    Ha det bra och njut av ledigheten.
    Kram!!

    SvaraRadera
  2. Härligt med semester äntligen! Skönt att njuta av långpromenader med fina tjejerna. Hoppas vädret blir bra nu! Den där stengubben ser spännande ut :-)
    Ha det bra!

    SvaraRadera
  3. Ha nu en riktigt skön semester och njut av vovvarna och gubben. Han har väl också semester?
    Kram

    SvaraRadera