klart.se

fredag 22 juli 2011

En skön dag.

I går var jag upp till mamma en sväng o gav henne fotvård. Vi tog oss en kopp te och korv med bröd innan jag åkte vidare upp till stugan med en ryggsäck full med disk som jag tagit hem tidigare.(vilken lång mening.)

Mamma.

Så är vi där. Hundarna blir otroligt uppspelta när vi kommer dit, de trivs lika bra som jag. Vad en liten friggebod kan vara värd mycke!

Lite kantareller.

Skogsmulle.

På hemvägen stannade vi till vid Lövlabäcken så att flickorna fick dricka vatten. Men vad lite vatten det är trots att jag tycker att det har regnat så mycke, torrt i skogen är det med.
Det gäller ju att blöta ner tassarna så lite som möjligt så de hade lite problem att komma åt vattnet.

Så försvann Wilma in under stenbron.
Borta!
Jo då hon kom backande ut igen, men det såg ganska kul ut.

När jag kom hem hade jag en hel massa måsten som skulle klaras av. Men vad hände? Jo jag landade på soffan med en bok och gjorde inte ett skvatt. Så igår hade jag en riktig latdag, får väl sätta lite fart nu i stället före jobbet. Sista dagen före semestern, underbart.

2 kommentarer:

  1. Vad skönt att du snart har semester! Det är så skönt att bara falla ner i soffan och inte göra nåt!!!! Man behöver det ibland! Fina bilder på stugan, mamma och hundarna! Må så gott!

    SvaraRadera
  2. Men äntligen får mamma vara med i bloggen.
    Klart att det är härligt att få komma ut i skogen till er lilla stuga.
    Men oj då... tur att Wilma kom ut igen.
    Härliga bilder på bus och annat.
    Ha en skön semester.
    Kramar från tjejerna och mig!!!

    SvaraRadera