klart.se

söndag 26 september 2010

Igår var vi på utställning i Lindesberg. Onyx, Safir o Ludde. De andra får skriva om sej, jag skriver om mej.

En regnig kall dag var det,syrran åkte med oss i vår bil, Ludde hade egen(han fick inte köra han heller). Tur att Anette hade tält med, i mitt hörn blev det ganska varmt o gosigt så jag tog mej en ordentlig tupplur när jag var klar. Det var en snäll domare, hon klämde och kände så fick jag springa lite och försöka stå fint, hon visar sej bäst själv sa domaren till min matte, ha där fick hon en knäpp på näsan. Ludde och Safir fick bäst kritik, men jag är bäst och vackrast i världen-så det så.


Vill ni läsa vad hon tyckte? Nyfikna!


Trevlig tik, långsträckt huvud något ljusa ögon.Korrekt bett, välplacerade öron, bra hals, välvinklad fram, något lång i ryggen, ger ett lite lågställt intryck. Tillräckligt vinklad bak. Ej helt i päls. Trevligt temperament.

(Välplacerade öron - tänk om jag haft ett på ryggen o ett längst ut på svansen!)



Titta vad fin! Tvåa med hp.


En djupt sovande Onyx


Ha - jag visste att det skulle finnas någonting någonstans med hem till oss.

5 kommentarer:

  1. Matte & jag tackar för skjutsen... jag visste inte att din matte kunde köra bil så bra :-).
    Visst var vi fina i våra blöta pälsar ;-).
    Idag har jag jättemycket spring i benen som är kvar från igår.
    Jag sprang som bara den i morse på promenaden så nu känns det rätt skönt i kroppen.
    Ha det bra!!
    Kram från Safir & bihang.

    SvaraRadera
  2. Halloj syrran. Visst är du vackrast tillsammans med mej och Safir. Jag tyckte du luktade väldigt gott. Fattar inte varför vi inte fick hälsa på varandra. I kväll ska jag på kurs igen. Det ska bli skoj.
    Puss från Ludde

    SvaraRadera
  3. Grattis till HP och fin kritik! Tur att öronen satt där de skulle.... :-)
    Sköt om er!
    // jaspis med flock

    SvaraRadera
  4. Grattis till världens finaste Onyx! Fin kritik du fick! OCh en fantastiskt fin rosett! Ha det så bra och ta väl vara på småtjejerna!

    SvaraRadera
  5. Jag undrar vad jag håller på med ibland, jag var in och läste, men kommenterade tydligen aldrig, eller så var det nåt som kom emellan som vanligt....
    Grattis till hp't på fina Onyx, hon är så söt med sin nya leksak.

    // Lidhultsgänget

    SvaraRadera