klart.se

söndag 19 september 2010

I går gjorde vi en dagstur ut i skogen. Fint väder och kaffe och smörgås med. Vi var på spaning efter trattkantareller. Och inte behövde vi gå tomhänta hem, fanns hur mycke som helst.Jag slutade plocka när jag ansåg att jag inte skulle orka ta hand om mer.Bättre att åka en gång till. Flickorna njöt i fulla drag, nja, inte Wilma, hon tyckte att jag var orättvis, men det är inte kul att jaga hund på okända ställen.
Så blev det en snabbtur upp till marknaden här i berget.
Kvällsmat, snacka om olika smak. Anders åt sylta, potatis och rödbetor. Jag vinkokta blåmusslor med vitt bröd.Vi var båda lika nöjda.


Nja, upp dit tar vi nog oss inte.


Finns hur mycke trattisar som helst.


Mitt i skogen på en sten där satt trollet Ludenben.....


Jag är lite sur för jag fick gå i koppel. Matte säjer att jag känner alldeles för många goda lukter som jag måste följa.


Vad där?


Hmm, något intressant.


Nu vill jag gå till bilen och fika.


Smakar bra med kaffe och äggmackor, flickorna fick kasslermackor.

1 kommentar:

  1. Stackars Wilma... du har det inte lätt i din flock :-).
    Men vadå fick inte tjejerna äggmacka... du bara tänker på dig själv ;-).
    Men det smakade säkert bra med kasslermacka ;-).
    Fina bilder och ludenben är såååå sööööt :-).

    DLM kl 11,40 ;-).... aj aj aj.... inte bra med hala golv :-(.

    SvaraRadera