klart.se

fredag 7 december 2012

Så är det fredag och full vinter.
Snön har verkligen vräkt ner, nu kan det räcka tycker jag. En tanke slog mej igår när jag var ute och skottade: Så mycke jobb vi människor lägger ner på snön så till våren tittar solen fram och tar bort allt utan att vi rör ett finger och det är helt borta det som vi slitit med syns inte ett dugg. Så onödigt egentligen. Men nu är vi ju som vi är och ska ha bilar och grejer så det är väl bara att skotta på.
Nu är det i alla fall lite humanare temperatur, när det var som värst med kylan hade vi -25 grader. Då håller man sej för skratt.
Onsdag kväll när jag jobbade lyckades flickorna öppna dörren och ta sej ut. Anders stekte strömming så han märkte inget. Tack Gode Gud att vi har bra grannar som såg dem och tog hand om det hela. Ett stort tack!
Någon bild ska det väl kunna bli den här gången tycker jag, få se hur lång tid det tar, jag har några timmar på mej innan jag ska till jobbet så det fixar sej nog.

Det finns en i den här familjen som väl helst skulle vilja bo ute under snön. Men hennes elaka matte tar in henne hela tiden.

Björkar är väldigt fina sommartid men vintertid är jag lite rädd för dem då det lätt kan knaka till i dem utan förvarning. Jag har varit med om det en gång och husvagnen blev bara till tändved. Skulle gärna haft ner dem i sommras, nu är det bara att hoppas att de håller.

Så här såg det ut uppe i sovrummet häromkvällen. Lägg märke till de bruna fläckarna på tapeten, Onyx åt väggar som valp( det är därför hon är så fin nu.) Få se efter jul om jag ska ta tag i övervåningen med tapeter och målarpensel.
Så är det dags att sätta på sej ansiktet och fixa i ordning lite före jobbet.
Ha en bra helg! Jag är ledig så det ska jag ha i alla fall.



4 kommentarer:

  1. Ja denna snö kan göra en galen, varenda vinter är det samma sak.
    Så skönt att flickorna kom till rätta.
    Får man ingen efterrätt så tar man och käkar på väggarna så är det, så nu vet du vad Onyx vill ha fortsättningsvis :-).

    SvaraRadera
  2. Ha ha ha Katt-Ja hon har gott om plats i sängen ;) och vovsen får samsas i en säng ;).
    Tur att grannarna såg tjejligan när de var påväg ut på promenad.
    Ha det bra.... kram!

    SvaraRadera
  3. Klart Onyx ska få vara ute, hon tål mycket mer än dom små råttorna ;o))

    Ha en fortsatt skön helg, kram från pojkarna i lidhult

    SvaraRadera
  4. Vilken tur att det finns snälla grannar som tog hand om flickorna. Fina bilder på fina flickor.Jag tror det är ett beardisfenomen att äta väggar. Samo gjorde det också när han var liten. Det är nog därför han också är så fin nu.
    Hoppas du får vara lite ledig i jul och ha det lugnt och skönt.
    Kram

    SvaraRadera