klart.se

söndag 22 juli 2012

Tre veckor går så fort!
Så är semestern över för den här gången. Det är alltid skönt att få vara hemma och bestämma vad, när och om man ska göra något. Lite otur den här gången med förkylning och hosta men det är sånt som händer, det får bli tabletter och hostmedicin nästa vecka så jag inte skrämmer kunderna, och orkar med själv också. Startar med en halvdag sen ledig så 8 dagar vrav 7 är långskift, muntert. Okay det ska väl synas i det berömda kuveret.

Det här känner vi väl alla till. Och inte bara en dag...... Tur att man inte varken krymper eller sväller av blöta för då vete "rackarn". Men vi har väl klagat nog på fb så det får allt va. Vi får istället vara glada att vi har jobb så vi ser dagsljuset, det gör inte alla. Och inte sitter vi på en camping med barn som har blivit lovade sol och bad. Många är nog de som fått åka hem för de inte har råd att betala in sej på diverse nöjen, billig är det inte.

 En tur upp till stugan blev det. Vi hittade kantareller också, så gott. Det var tänkt att vi skulle gå "Björnstigen" men det började åska så det var bara att dra sej mot bilen.
Visst är de goa mina små tussar?
Jag hade tänkt att vi skulle ligga kvar någon natt men fyra blöta doggar och två blöta människor i en 120 säng, nja, det fick va. Får hoppas att hösten blir fin.

Dammen brast ju ovanför Nyhammar så vi åkte upp och kollade hur Frötjärn såg ut, gick på sjöbotten . Men bild kanske det blir en annan gång. Det tar forfarande ca en timme per bild så idag blir det bara två.

Hur som helst så är det skönt att va ledig och kunna dra ut i skogen när man känner för det.Och inte behöva titta på klockan hela tiden.

Imorron ringer väckarklockan vid fyra. Anders har också varit sjuk den här veckan så jag ska skjutsa ner honom till Ludvika. Flickorna och jag måste få vår morronpromenad  innan dess, sen hinner jag inte.
Hoppas att ni som fortfarande har semester kvar får mycke sol !


3 kommentarer:

  1. Jag tycker det var förra veckan du vrålade SEMESTER. Fasen vad fort tiden går. Hoppas du blir bra från din hosta snart.
    Fina bilder på fina flickor.
    Ha det gott och sköt om dig
    Kram

    SvaraRadera
  2. Håller med r-m, fasiken vad det har gått fort!!! Sen tycker ju jag att man SKA sjukskriva sig när man är sjuk!!! Man ska inte behöva spendera de få semesterdagarna man har, på att vara sjuk!! Basta!:-)
    Hoppas ni får lite finväder senare, så det blir fler stugvistelser.
    Ta't lugnt och jobba nu inte skiten ur dig!!!
    Kram!!!
    och fin bild på fina flickor!!:-)

    SvaraRadera
  3. Jag håller med både R-M och C... veckorna har gått alldeles för fort och du skulle ha sjukskrivit dig när du varit sjuk på semestern.
    Hoppas att det blir några fler turer till stugan och att jag och tjejerna får hänga på ;).
    Kramar från oss alla!!!

    SvaraRadera