klart.se

fredag 22 juni 2012

Midsommarafton och solen har varit varm och skön!
Startade dagen med lite städning och tänk att äntligen gick jag barbent. Så skönt!
Sen drog vi ut i skogen med flickorna, iväg och handlade det som jag var för lat för att köpa hem igår. Så nu kan vi bara äta och njuta resten av helgen.
Naturligtvis har jag plockat midsommarblommor. På den tiden vi hade djur så sparade jag alltid midsommarbuketten till julaftons kväll, då fick de dela på den, då skulle de må bra resten av året och inget "oknytt" kunde komma och ta dem. Det var min mormor som lärde mej det. Men jag tror inte att mina flickor vill ha blommor på julafton, de vill nog hellre ha skinka och köttbulle.
Jag saknar kameran, måste försöka köpa en ny, men jag begriper ju ingenting, ja ja det ordnar sej.
Blir det lika fint i morron ska vi ta en tur upp till Jällsåsdammen , det var ett tag sen sist.
Nu ska diskmaskinen få jobba lite och sen i kväll blir det ost och kex, gott.
Ha det bra mina vänner!

3 kommentarer:

  1. Vad har hänt med din kamera? Du måste se till att skaffa en ny. Vill se bilder på dig och dina flickor.
    Ha en fortsatt bra midsommarhelg.
    Kram

    SvaraRadera
  2. Jag tror nog också att flickorna vill ha skinka och köttbullar i jul istället för torkade blommor ;).
    Nu är denna midsommar slut och vi får hoppas att det blir en vacker fortsättning på denna sommar, men idag är det allt annat än vackert väder :(.
    Kram!!

    SvaraRadera
  3. Ja, tjejerna är nog gladast om de får nåt annat än blommor i jul... Hoppas ni har det bra! Kram

    SvaraRadera