klart.se

söndag 17 juni 2012

Badad igen - men nu varmt vatten med rosmarin och havssalt!
Vilken härlig dag vi haft, men blöt.
Utställning i Avesta i hällregn, det slutade faktiskt av när vi skulle in i ringen. Trots Anettes tält var vi genomblöta, det hann vi bli innan tältet var uppsatt.
Marianne och Jaspis och Smaragd var med som hejarklack.Alla fyra är så duktiga att ha med, de bara följer, underbart. Ja, Anette och Marianne kan jag inte klaga på heller, attans.

Fin kritik fick min lilla juvel:
Bra propoptioner, bra skuldra och nos parti. vacker hals, stram rygg, bra kors, bra bröstkorg o förbröst, välvinklad, rör sej bra.

Jag är så nöjd, excellent och en ny röd rosett till skrytväggen.

Efter promenaden i kväll borstade jag ur Onyx, kanske att en och annan fripassagerare fick sej en åk.

Ett stort tack till Anette, den ständige chauffören tack vare mina taskiga bilar, och Marianne för en trevlig dag med många skratt. Alla förstår nog inte våra "elakheter"men huvudsaken att vi gör det.
Nu kommer jag att sova som en stock i natt.
I morron en ny dag med nya friska tag!
Ha det gött alla!

4 kommentarer:

  1. Grattis till Onyx excellent, synd det inte fanns någon kamera med, så jag fick se lite bilder.
    Du ser vad lite utställningsträning gör ;o))

    Kramar från lidhultsgänget

    SvaraRadera
  2. Grattis till fina resultat.
    Kram

    SvaraRadera
  3. Grattis till snygg Onyx excellent.
    Visst är juvelerna duktiga och de skötte
    sig exemplariskt precis som de alltid gör.
    Ja du vi har alltid roligt det spelar
    ingen roll vilket väder det är,
    skratta och ha skoj det har vi alltid.
    Få se vart det bär av nästa gång :).
    Kramar från Toppens!!!

    SvaraRadera
  4. Heja heja Onyx, vilken fin kritik. Snart rasar väggen pga alla fina rosetter du får. Vi bugar och hejar från andra sidan vägen. Själva har vi varit och tittat på SM agility och lydnad i Borlänge i helgen. Träffat mycket snälla människor och hundar, men lite tråkigt att vara mest i husbilen då husse och matte arbetade ute på agilityplanerna, men vad gör man. det är bara att hänga med. Ja vi fick väl en och annan köttbulle och godisben för besväret så det gick bra ändå.

    SvaraRadera