klart.se

lördag 19 maj 2012

Änglavakt!

I kväll hade Wilma verkligen änglavakt.
Jag klippte Wilma i kväll, sommarfrissa. Hon surade till sej ordentligt efteråt. Som vanligt godis vid skåpet och sen ut på gården.
Så var hon försvunnen!
Hon har en förmåga att gå undan och gömma sej, jag ropade, letade, lockade med godis, alla kom utom Wilma.
Jag sprang upp och ner för vägen, ingen Wilma, in igen och kollade, Anders började också leta men nej.
Sprang upp mot stora vägen igen - och - vem var där med bilar som susade förbi. Mammas Wilma!
Hon knallade sakta över vägen med en volvo i bakhasorna.
ÄLSKADE LILLA VÄN !
Snacka om att bli rädd!

Sen fick Visa sej också en klippning. Hon är en livsnjutare utan dess like. Oh snälla kör med maskinen här också, och där, underbart. Man blir full i skratt när man håller på med henne.

Iza ska få sej en duvning också men hon är redan nerklippt så det blir bara lite putsning.

Onyx måste börja att tänka på utställningen på söndag : Så Onyx- borsta dej!

I morron kommer Peter och Matilda på kortvisit. Ska bli så roligt att få träffa dem igen. Tänk att det är så sällan man ser sina barn.

Nu blir det snart god natt!

4 kommentarer:

  1. Vilken tur att Wilma klarade sej oskadd!!! Usch, kunde gått riktigt illa!!!
    Var snäll och ta en bild på Onyx när hon borstar sej... !

    Ha det så bra! Kram

    SvaraRadera
  2. Hu så hemskt! Tur att änglarna var med!!
    Så du har lärt Onyx att borsta sej själv :) Kan du lära ut det knepet till mina hundar också :)
    Ha det bra och lycka till på söndag!

    SvaraRadera
  3. Usch så hemskt och tankarna snurrar ju i huvudet på allt som kunde hänt, tur att allt slutade lyckligt.
    Men det är väl ändå höjden av slöhet ska Onyx behöva borsta sig själv :( nu får du väl skärpa dig Sonja ;).
    Ha det bra och njut av söndagen.
    KRAM!!!

    SvaraRadera
  4. Hugaligen. Vilken hemsk upplevelse, en som man aldrig vill vara med om. Jag tror jag skulle svimma av om det hände mig. Vilken tur att det gick bra, de där skyddsänglarna är bra att ha. Hundar som borstar sig själv, nu tror jag att jag drömmer, kan jag skicka ned mina på en snabbkurs någon dag, det vore guld värt, ha ha ha. Hur går det med den fina blå tunneln jag ser på gården? Kul grej va? Till och med våran minsta springer igenom tunnlar hur som helst redan, 4,5 mån. Hälsningar från grannskocken/ matte anneli

    SvaraRadera