klart.se

onsdag 14 mars 2012

Lillsemester

Jag har tagit mej några semesterdagar. Hade tänkt ta dem lite längre fram i vår men det blev nu i stället. Passar på att ta hand om tvätt i det fina torkvädret, så skönt att kunna hänga den ute. Och så har jag äntligen börjat i vardagsrummet, det är kul.
Tyvärr är det så isigt så man får tänka sej för var man går med flickorna.

Både två och fyrbenta får tänka sej för var man placerar fötterna.

Anders och Visa har en kelstund, de ser ut att trivas båda två.

Nu har jag kört igång.

Det kommer allt upp små frusna stackare i rabatten.

Då har de här det bättre som får stå varmt i ett mörkt skåp. Får väl hoppas att det blir smultron av dem.

Ha ha kolla Katt-jas ögon! Och vad är hon förföljd av? Undrar om man kanske ska bli lite mörkrädd.

Nu ska jag sluta att sitta här och lata mej, men det är bra trivsamt. Flickorna och jag ska gå ut och halka runt lite sen ska jag börja att spackla.
Undrar vad jag ska hitta på till kvällsmat, får väl gå ut och fråga frysen.
Ha det bra!

5 kommentarer:

  1. Men Sonja!!! När man har semester så ska man ta det LUGNT!:-)
    Hoppas iallafall att du har det bra, åsså får du pussa lite på tjejligan!
    Kram ifrån oss!

    SvaraRadera
  2. Skönt med semester. Jag ska ta några dagar ledigt nästa vecka. Måste vara ledig så jag hinner med allt jobb inför min examen. Jobbigt men roligt. Fina bilder. Jobba inte ihjäl dig nu.
    Kram

    SvaraRadera
  3. Usch ja nu är det halt så det är bäst att gå med dubbade skor så man inte åker omkull och bryter sönder sig.
    Fullt ös med allt som ska göra innan tapetseringen, men det är ju roligt när det är klart och man får ställa allt tillrätta.
    Här blev köket klart igår (eller idag) kl: 0:30 ;) det var skönt att få det klart.
    Ja du vad är det för något som förföljer Katt-Ja?... inte konstigt att hennes ögon är galna :).
    Ha det bra.... KRAM!!!!

    SvaraRadera
  4. Vad skönt med lite semester. Har tagit lite själv för att vara hemma med lill valpen och alla andra. Men jag får inget annat gjort, springer bara efter valpen och kollar så hon inte kissar inne eller biter sönder elkablar eller..... phuuu.
    vad isigt det är ute, nu får det gärna bli varmare så all is försvinner. Rent livsfarligt. På med broddar, så inga ben går av. Ha en bra helg - har beställt värme och solsken. Själv åker vi till Rättvik och tävlar. Ses bästa grannen

    SvaraRadera
  5. Åh, semester är ju alltid skönt! Skulle vilja ha fler dagar att ta av... så man kunde ha semester ett par dagar i veckan... varje vecka!!! Ser fram emot fina bilder från vardagsrummet när det är färdigt!
    Ha det bra!

    SvaraRadera