klart.se

torsdag 5 januari 2012

Nu är det dags igen.

Jag har varit lite slö på sistone jag vet det. Men nu är det dags.
Nya året började väl inte så bra med ont i magen men det är över nu.
Härom natten var det snöstorm och blixt och åska. Det har hänt mej en gång tidigare som jag kan minnas. Lite otäckt faktiskt ska ju inte va så. 
Lite bilder på vackra familjemedlemmar.

Pussgurka.
Så var vi och hämtade ett lamm som vi köpt, någon var tvungen att gå ut tillslut.
Katt-ja gav sej inte så tillslut var det bara att lyfta ut henne, allt var ju inte till henne. Vi ska ha lite med vi också.

Och vispen den funkar, kul grej.

Jag hör inte till dem som plockar undan julen så fort som möjligt. Har jag nu tagit fram så ska jag hinna titta på det ett tag också.

Få ett kort på Visa är inte det lättaste hon är alltid bredvid mej, helst om hon ser kameran.
Lilltrollet är mycke enklare.
Iza höll på med sitt så hon märkte inget.
Wilma ville gå in, när kameran kom fram fick hon sällskap på trappen direkt. Linslusar är vad jag har.


Det var lite från nu.
Snö har vi fått och minusgrader är det, det kan gott få va så här nu, behövs varken mer eller mindre.
Ni vet väl varför det är helgdag i morron? Jo nu skräms inte tomten mer och smällare och raketer är avskjutna så det är den heliga husdjurspussar dagen. Det har jag bestämt!
Ha det gott!

3 kommentarer:

  1. Så fina bilder du har lagt in. Skönt att du är bra i magen nu. Visst är det konstigt väder vi har. Åska i januari!!
    Ha det gott och pussa lite på alla lurvarna.

    SvaraRadera
  2. Hoppas att du klarar dig från magsjuka ett tag nu för det tar på krafterna.
    Vilken bra hjälp ni fick av Katt-Ja :).... så jag antar att det blev inte mycket kvar att stoppa i frysen.
    Hoppas på en massa bilder snart igen... det är så roligt att få se vad ni pysslar med.
    Onyx är så söt där hon ligger mitt på bordet <3.
    Japp håller med dig... det räcker med snö nu.
    Här har julen åkt ut för nu vill jag ha vår :).
    Sköt om er allihop.
    Kramar från oss på toppen av "bärge".

    SvaraRadera
  3. Fina bilder på fina familjemedlemmar!!! Förstår att det var kalas för Katt-ja med ett helt lamm serverat på köksbordet! ;) Inte alla katter som har det så bra! ;)

    SvaraRadera