klart.se

lördag 31 december 2011

GOTT NYTT ÅR!

Ja så var det dags igen då, jag har aldrig tyckt om nyår. När jag var barn tog jag skidorna och åkte upp till min "ledsen och tänk sten" vid tolvslaget. Tittade ner över "kyrkbyn" och led. Tur att mamma och pappa accepterade det. Det är väl inte så farligt nu mer men glad har jag bara varit ett nyår, det var när Jonas och Emma gifte sej.
Jag jobbar hela den här helgen så gubben och hundarna, och Katt-ja förstås, får klara sej själva. 
Lite reaktioner över smällare är det, så tvättmaskinen och tv:n får stå på.
Snart dags att gå ner och fixa lite gött, det blir filodeg med krabba och avocado sås, sen lammkotletter med nån ny potatis grej jag hittade på ica och grönmögelostsås. Så får det vara bra med det.
Lite tveksamt om jag orkar va uppe till tolv, det är jobb i morron igen. Så har jag tänkt att ta doggarna på promenad innan nån vaknar i morron och upptäcker att de har smällare kvar.
Ha nu ett riktigt GOTT NYTT ÅR!
Vi hörs väl nästa år igen!
Kram på er.

2 kommentarer:

  1. Ja du Sonja nu är det nytt år och nya härliga och roliga "utflykter" som vi (du och jag och tjejerna) ska dra iväg på.
    Här var det ingen reaktion från tjejerna på smällande vilket var skönt, för i år så small det mer än det brukar.
    Det är några nyinflyttade yngre familjer som troligtvis fortfarande är kvar i skjuta åldern :(.
    Men de skötte sig rätt bra trots allt för de började en kvart före 12-slaget och höll på 1 timme framåt så det är ju bra iaf.
    Sköt om er allihop och god fortsättning på nya året.
    KRAM!!!!

    SvaraRadera
  2. God fortsättning på det nya året, och jag är heller ingen vän av nyår, mina gamla hundar var ju rädda för fyrverkerier, så det tog udden av det hela,

    Ha det gott från lidhultarna, //kram

    SvaraRadera