klart.se

söndag 30 oktober 2011

Utställning i Köping.

Idag har vi - Ros-Marie, Anders och Samo, Anette och Safir, jag och Onyx varit på inoffciell utställning i Köping.
Domare Yvonne Brink.
Onyx kritik:
Uttrycksfullt huvud bra propoptioner och detaljer, mycket bra överlinje väl till???, lagom skuldra, något stel överarm, bra kropp och benstomme, väl vinklad, någon tå vid, rör sej bra och bär sin svans väl, välskött päls. Väl visad.

Det är inte lätt att läsa kråkfötter.

Men gullungen blev både bir 1:a och big 1:a. Sen efter en hel månads timmar så åkte vi ut, men och.....

Jag lovar er att jag har skakat som en skallerorm i dag, talat om för Anette att jag har diarre och pruttanfall mm men inte brydde hon sej inte.........

Jag hade en sagolik hund när jag gick in och tänk att hon alltid hur än det går är lika sagolik när man går ut.

Vi tog en lång välbehövlig promenad runt Björkås när vi kom hem, jag tror vi alla fem behövde rensa rören lite. Onyx och jag har andats olja hela dagen och småflickorna har legat på latsidan hemma hos husse.

Foton blir det inga i kväll orkar bara inte. I morron ringer klockan tio över fyra igen. Hua!

Nu snart blir det God Natt God Sömn!

5 kommentarer:

  1. Stort grattis till Onyx framfart i utställningsringen, jätteroligt för er, såg filmen i Anettes blogg, ser jättefint ut.

    Kram från lidhult.

    SvaraRadera
  2. Stort grattis. Så roligt att det gick så bra.
    Kram

    SvaraRadera
  3. GRATTIS igen till Onyx och din fina placering.... ni är så duktiga.
    Va kan du inte läsa kråkfötter ;).
    Tur att jag är tät i bihålorna så jag inte kände varken oljelukten och din lukt ;)..haha.
    Glädjefnatt blev det när vi kom hem... Topzie & Pandora var som galna vildjur (ja mer än vanligt) men de hade haft en toppendag tillsammans med Anton och Asta (vad skulle man göra utan sina underbara barn som alltid ställer upp) vi gick ut i skogen med älskade pannlampan sen däckade Safir.
    Efter att hon sovit några timmar (till 23) blev det ett välbehövligt bad av gullungen.
    I morse på promenaden höll hon sig ifrån svamparna :).
    Det är uppror i mitt huvudet (dunkelidunk) så det blir inte många knop för mig idag, men vad gör väl det huvudsaken är att vi hade roligt igår.
    Massor med kramar från tjejerna och mig.

    SvaraRadera
  4. Grattis till alla fina placeringar! Fina Onyx!! Förstår att du blev darrig på benen :-) Men oljelukt?!? Var ni i ett garage eller :-D
    Ha det bra!

    SvaraRadera
  5. Grattis! Vad duktiga ni är!
    / Marianne och toppengrabbarna

    SvaraRadera