klart.se

onsdag 1 september 2010

I söndags tog vi en liten tur upp till Svensksjön och kollade efter lingon och svamp. Hittade lite av båda delarna. Det får väl bli en tur till lite senare när trattisarna har växt till sej.
Det känns gott i kroppen för både flickorna och mej att få ta en skogsrunda.



Kommer ni inte snart, slöfockar.


Äsch, jag sticker.


Ho ho, var är ni nånstans?


Jag kommer och räddar dej!


Iza och Visa


Trattisarna börjar att komma.



Skönt att vara hemma igen.
En skön stund i skogen hade vi fastän det kom några regndroppar.

4 kommentarer:

  1. Fina bilder från eran sköna skogspromenad.... jag ska till Svensksjön idag ;-).
    Har du möblerat om i köket??
    Det är alltid roligt att ändra om lite.
    Ha det så bra så ses vi!!

    SvaraRadera
  2. Nu har jag varit och plockat bort att trattisar ;-)..... det finns inte en endaste liten kvar :-).
    Ha ha ha!!!



    Trodde du på mig??
    Hihihi!!!!

    SvaraRadera
  3. Fin skogspromenad ni haft. I dag har jag plockat massor av trattisar.
    Hoppas vi ses på söndag
    Ha det bra

    SvaraRadera
  4. Jag är urkass på att hitta svamp... Brukar istället få dem färdigrensade av svärmor som plockar massor! Det är toppen när man bara kan lägga in dem i frysen utan nån större ansträngning! Förstår att det är Onyx som tar täten i skogen!

    Ha det bra och njut av hösten!

    SvaraRadera