klart.se

fredag 24 augusti 2012

Agility.
I onsdags var det första träffen på agilityn. Så kul! Onyx och jag var nog segast av dem alla, men vad gör det om hundra år.  Jag är verkligen impad av de andra doggarna, så duktiga.
Nu väntar jag på att jag ska kunna klippa gräset och bygga ut min egen bana på tomten. Synd om man ska snava i gräset. Men faktiskt i går kväll när vi körde det lilla vi har så sprang det lilla livet självmant genom tunneln, så det kommer nog. En sak som jag har väldigt svårt med är att "gå på fel sida"om Onyx, det sitter ju i ryggmärgen att hunden ska gå på vänster sida, jag får väl träna.

Igår hade jag en riktig slödag måste erkänna att det inte hände mycke här hemma fastän jag var ledig. Så nu får jag väl köra idag istället och så är det jobb på eftermiddagen.

Ha en bra helg alla.

3 kommentarer:

  1. Onyx tycker väl att man ska ta det lugnt och njuta av livet även när man är på agilitybanan ;).
    Skönt att höra att du tog det lugnt igår på din lediga dag, det är du väl värd.
    Kram från oss alla!

    SvaraRadera
  2. Åh, är väldigt avundsjuk på Onyx som får gå på agilitykurs, vill också...... Ja, ja den lilla svarta Cinna har iallafall börjat på "slyngel allmänlydnaskurs" på måndagar. Kommer nog ner någon onsdag och hejar på er på kursen. Träna på nu och ha det sköj på plan - det är det viktigaste. Vov från grannflocken

    SvaraRadera
  3. Åh, det är ju så kul med agility!!! Onyx kommer snart komma på att det är roligare att springa fort, så matte inte hinner med! ;)
    Må så gott! Kram

    SvaraRadera