klart.se

söndag 29 januari 2012

Ved

I går var vi upp till Fredriksberg och hämtade hem ett lass ved till. Så underbart att få hämta färdig ved, vilken julklapp vi fick. Vi var lite tveksamma om vi skulle ta någon av hundarna med, det blir kallt, men så fick Onyx åka med ändå. Hon fick sitta i bilen medan vi kastade på veden så hon inte skulle bli kall eller få för långtråkigt och hitta på nåt.

Det blev full rulle när vi kom dit. Mycle snö att springa och rulla sej i.

Idyll.
Fika smakar alltid bra utomhus och självklart fick Onyx också.

Packat och klart. Vi hade tur när vi åkte därifrån, bilen ville gärna gå rakt i lössnön men det gick. Hemfärden gick också bra vi till och med kärrade in veden när vi kom hem. En aktiv dag alltså!

Klart att alla flickor fick sej en tur när vi kom hem. Ser ut som Onyx och Wilma är lite oense om åt vilket håll vi sk gå.

Gullungar.
Nog tycker jag att jag var värd ett glas vin på kvällskvisten.

Anders väckte mej i natt så att jag fick komma ner och se rådjuren inne på gården. En stor bock och en get. De slickade i sej av fågelmaten. Annars brukar jag bara se spåren på morronen så det var kul att få se dem.

Idag har vi inte gjort nånting. Bara slöat. Men snart ska jag gå ner och fixa kvällsmat, potatis, lammkotletter och trattkantarell sås får det bli.

3 kommentarer:

  1. Mmm... vad hungrig jag blev, maten står i ugnen och jag väntar o väntar, kom på att jag bara druckit en kopp kaffe idag.
    Då fick ni jobba rejält med veden, och erat fika såg inte dumt ut heller ;o))

    Kram lidhultarna

    SvaraRadera
  2. Verkligen idylliskt ställe där ni hämtar veden... om vi inte bodde här så är det sådär jag skulle vilja bo.
    Fina bilder på flickorna och Onyx vackra ögon <3 lika vackra som hennes mors ögon.
    Men så bra att du fick se råddjuren (vet jag jag trodde det var någon annan stor bock och get)...haha.
    Bra med en slö- och slappdag... det behöver man lite då och då.
    KRAMAR från oss alla!!!!

    SvaraRadera
  3. Vilken härlig dag ni haft. Skönt för småtjejerna att få stanna hemma när det är så kallt.
    Ha en bra vecka
    Kram

    SvaraRadera