klart.se

fredag 13 januari 2012

Halkigt.

Försöka ta sej ut nu här hemma är ganska spännande. Is is is. Man försöker gå på vägkanten i snön så gott det går tills man kan pulsa in i skogen. I morse fick bara Onyx gå med ut på promenad, jag tordes inte gå i mörkret med dem alla fyra. Vi kom hem välbehållna utan brutna ben den här gången med. Nu på förmiddagen ska alla få gå med då blir det in i skogen så fort som möjligt.
Igår åkte kam borste och sax fram till småflickorna, inte ens Wilma slapp att klippa klorna, men hon är hal som en ål.Så naturligtvis var jag tvungen att klippa ett klo för långt ner så det blödde. Men jag gjorde ingen affär av det så det gick bra ändå. Idag ska Onyx få sej en rejäl omgång. Börja gruva dej Nyssan snart kommer jag! Nä då hon tycker det är ganska behagligt att bli ompysslad.
Någon kamera har inte varit med ut på sistone onödigt att slå sönder den om jag gör en ofrivillig kullerbytta. Men minns ni hur det såg ut i fjol i januari?



Då var det snö så det räckte och blev över. Någon snöälskare är jag ju inte men det kan få komma så man slipper isen. 1 dm och 5 grader kallt vore väl idealet.
Nu snart ska Onyx få sina fiskar varma , sen måste dammsugaren motioneras, men det blir fusk idag för jag ska ta ut julen under helgen har jag tänkt. Så är det ju jobb som väntar på eftermiddagen, avskyr fredagar 14-20 varenda en. Fredagsmys? Går det att äta eller?
Dags att starta dagen!
Ha en lugn skön helg!

1 kommentar:

  1. Jag har mina Icebug på mig så jag står stadigt fast det är glansis.
    Usch ja nog minns jag förra året och all den snö som kom då, men ropa inte hej än det kan komma en meter den här vintern också :(.
    Stackars Wilma och dumma dig.. skojar bara... det är lätt hänt.
    Då blir Onyx snygg och stilig idag, men det är hon ju alltid gullungen <3.
    Skönt att få undan julen... den åkte bort tidigt här :).
    Ha det så bra och kramar till er från oss!!

    SvaraRadera