klart.se

fredag 24 juni 2011

Semesterdagar i stugan.

Onsdag torsdag var det dags för skorstensmakarna att komma o sätta rör till kakelugnen och installera vedspis. Så jag tog semester för att kunna åka undan med hundarna, naturligtvis drog vi till stugan.

Så skönt att komma ut i skogen.

Lortgris.

Snart brinner det i kaminen och allt åker ut på trappen-storstädning.

Iza är herre på täppa, men det kliar visst...

Bara så fina.

Köpte med mej pastasallad med tonfisk som vi delade på, nja.

Och så en promenad ner till sjön.

Mina älskade badkrukor, sådan herre sådan hund heter det visst.

Så kom vi hem till det här. Det hade vällt ut sot så "gubbarna" hade fått städa de till och med ringde o talade om vad som väntade när jag kom hem, bra gjort.

Efter ett besök hos mamma åkte vi upp till stugan igen, nu öppnade sej himlens alla portar. Tur jag hade regnstället på.

Onyx tycker det är kul ändå.

Kan det inte sluta regna snart tänker nog Wilma.

Det var inte så bra med trasiga stövlar.

Tomten tycker det är jobbigt att ha oss där så han smiter upp o lägger sej när vi går för dagen.

Och så kom vi hem till det här. Det regnade så mycke så de var tvugna att sluta. Ja ja så kan det bli.

Nu har jag torkat sot så man i alla fall kan va inne, men ser man en "ren" yta så rör den inte för då blir man svart, jag har missat den.
I dag har vi varit och köpt tapeter till köket så snart ska det målas o tapetseras, kul.

Nu blir det nog en torrsommar för jag har köpt nya stövlar.

Lite midsommar blommor i all röran.

Nu önskar vi er alla en mycke trevlig midsommar!

3 kommentarer:

  1. Oj så de dragit till det... typiskt hantverkare :-), men det blir bra när det är klart.
    Skönt att komma upp till stugan en sväng och röja lite, synd om tomten som inte fick någon lugn och ro.
    Fina bilder på bustjejerna och den med dig och flickorna är jättefin.
    Ha en skön fortsättning på helgen... kram kram!!

    SvaraRadera
  2. Vilken fin liten stuga ni har. Mysigt. Fina bilder på fina flickor. Tänk vad bra det ska bli när spisen är på plats och allt är städat och fint. Då kan du börja elda. Skulle också vilja ha en vedspis.
    Ha en bra vecka i förhoppningsvis solen.

    SvaraRadera
  3. Det blir nog jättebra med spisen! Jag skulle oxå vilja ha en stuga att åka till och mysa i... Men får nog drömma ett tag till!
    Krama om tjejerna från oss!

    SvaraRadera