klart.se

söndag 22 maj 2011

Söndagspromenad.

På förmiddagen åkte jag upp till Anette med alla fyra doggar, så tog vi oss en riktig långpromenad.Bilderna blev väl inte så bra men de får duga ändå.

En som inte är rädd för vatten.

Onyx har tassarna i vattnet i alla fall.

Safir är inte rädd för vatten, gäller bara att skaka av sej ordentligt efteråt.

Det ska föreställa Onyx.

Gott vatten är det.

Äsch, jag går hem till husse och lägger mej och sover i stället.

På rad hemma på bänken.

Sov du lilla videjung.

Jag fick inte bli med men blev trött i alla fall.

Finns det nåt skönare än att få va ute i skogen ? Bara få va ! Tack för en underbar promenad !
Kvällen avslutades med "mamma dusch". Hon ska in och operera höften så jag var upp till henne och hjälpte henne att duscha.Som vi sa : hon har tvättat mej många gånger, nu är det min tur att tvätta henne. Outgrundliga äro herrens vägar. Eller?
Tack för i kväll nu väntar snart sängen.

3 kommentarer:

  1. Tack för att ni kom och hängde på runt Gällsåsen... en rätt skön och låååång prommis blev det.
    Fina bilder på busungarna... och trötta och nöjda blev dom alla, även hästen som inte var med.
    Ja det är helt rätt... man måste ju hjälpa till och ge tillbaka för all hjälp man fått när man var barn.
    Ha det så bra och sov gott!!

    SvaraRadera
  2. Vilka fina bilder du tagit. Ser ut som ni hade en skön promenad.
    Ha en bra helg

    SvaraRadera
  3. Hmm... har Onyx inte ärvt nåt av pappas glädje för vatten? ;o))
    Vilken mysig dag, ser så skönt och lugnt ut där. Ha det gott. // lidhultarna

    SvaraRadera