klart.se

fredag 4 februari 2011

Eftermiddagspromenad

Jag tänkte att vi skulle gå en ganska rejäl promenad, men av förståeliga skäl blev den inte så lång, ni kommer att få se.
Annars är det underbart ute nu, slutat snöa och solen skiner, längtar efter korvgrillning.Få se om jag kan få gubben med ut en tur under helgen det är ju så gott.

Visst är det vackert.

Det fick bli cykelbanan idag så alla kunde springa lösa och busa.

Här luktar det speciellt gott.

Snöklutiga småflickor.

Åh, vad löjligt-såna problem har då inte jag.

Man ska aldrig säja nåt.

Det låter nåt konstigt.

Nja, inge kul att ha den där i hasorna, så det blev en snabb marsch till ett skoterspår som jag visste fanns så att han fick åka förbi.

Det gick lite sakta och bredbent hemåt.

De är ganska vana med den här behandlingen, fort går det att få bort klutarna i alla fall.
Onyx klarade av sina själv medan jag grejade småttingarna.
Hade jag gått längre så hade jag väl fått bära hem tre små. I kväll tar nog Onyx och jag en promenad själva, det är nog lugnast så.

2 kommentarer:

  1. Härliga busbilder på trollen = gullungarna.
    Stackars Onyx som inte får vara i diskhon.... det kan bli en anmälan till BRIS (Beardisens rätt i samhället).
    Wilma ser lite skamsen ut... stackars liten :-(.
    Vi har gått runt Gällsåsdammen, sen upp i Svanskogen, runt golfbanan och upp till grillplatsen (gissa om vi är trötta nu).
    Klart du ska dra med dig Anders ut och grilla korv... säg att ni ska ut och åka en tur i skogen.
    Sen får du motorstopp och som tur var så har du med dig grejer till korvgrillningen, visst var det ett bra tips :-)??
    Ha en skön helg och sköt om er allihop!!!

    SvaraRadera
  2. Ja, det är ju baksidan med snön... dessa snöbollar! Men här nere är det nästan barmark, eller snart iaf... Och den snön som är kvar är ganska hård och fastnar inte så lätt i pälsen... Däremot slåss jag med grushögarna inomhus nu... Längtar till en torr och varm vår!

    SvaraRadera